Filter
becontent logo

BeContent

Mechelen
  • Content marketing
  • Branding
  • Huisstijl ontwerp
  • Design
  • Copywriting
  • Public Relations
onlyhumans logo

Onlyhumans

Antwerpen
  • Content marketing
  • Content creation
  • Copywriting
  • Design
  • Videoproductie
  • Social media marketing
  • Marketplace specialist
contentbureau logo

Contentbureau.eu

Grimbergen
  • Animatie video
  • Content marketing
  • Email Marketing
  • Copywriting
  • SEO
  • Social advertising

Ometis

Hasselt
  • Website maken
  • Content marketing
  • CRM marketing
  • Email Marketing
  • Marketing automation
  • Google ads
Strarex logo

Strarex

Antwerpen
  • Branding
  • Content marketing
  • Behoefteonderzoek
  • Storytelling
  • SEO
  • Email Marketing
traffic today logo

Traffic Today

Antwerpen
  • Linkbuilding
  • Content marketing
  • SEO
  • Conversie optimalisatie
  • Google ads
  • SEO teksten
wingman agency logo

Wingman Agency

Leuven
  • Content creation
  • Content marketing
  • Social advertising
  • Animatie video
  • Influencer marketing
  • Videoproductie
Zinin logo

Zinin

Bierbeek
  • Branding
  • Content marketing
  • Website maken
  • App development

Content marketing uitbesteden bij bureaus

Het is verleidelijk om content marketing zelf uit te voeren. Echter neemt deze taak behoorlijk wat tijd en moeite in beslag. Waarom zou je dit niet uitbesteden aan een gespecialiseerd marketing bureau? Zij weten immers hoe ze dit moeten aanpakken, het is hun specialiteit. Zo ben je gegarandeerd van goede resultaten, zeker wanneer je een bureau inschakelt met veel ervaring en expertise. Er zit natuurlijk een prijskaartje aan verbonden, maar je krijgt er ook een hoop voor terug.

Het betaalt zichzelf terug als het ware. Soms in de vorm van meer leads, een hogere conversie ratio of meer bezoekers. Maar vaak zul je ook merken dat je omzet en je winst significant stijgen. Dat is de kracht van marketing. Ook dit type marketing kan hier een belangrijke rol bij spelen. Hieronder kun je meer lezen over wat deze soort marketing voor jouw bedrijf kan betekenen en hoe een gespecialiseerd bureau hierbij te werk gaat.

Content marketing: wat is het eigenlijk?

Content is een term die je steeds vaker terug hoort op diverse fronten. Als je influencers spreekt over datgene wat ze maken, of ze nu op Instagram, YouTube of Twitter terug te vinden zijn, spreker ze over content. Het is de inhoud, datgene wat van een hoge kwaliteit moet zijn om een publiek te vinden en de aandacht van dit bereikte publiek vast te houden. Content kan op diverse manieren met de wereld gedeeld worden – een blog artikel, een informatieve video of een interessante podcast.

De inhoud van deze content is gericht aan de klanten van jouw specifieke bedrijf. Als je auto’s verkoopt, kun je een blog bijhouden over de diverse soorten auto’s die je binnen jouw assortiment hebt. Maar je zou ook een vlog kunnen maken over elke nieuwe auto die je aan klanten kunt aanbieden. Dit is niet alleen interessant en informatief, maar het is ook een manier om je merk te verkopen aan potentiële klanten. Het kan je, mits goed uitgevoerd, positieve associaties en gevoelens omtrent jouw merk opleveren.

Content marketing en de link met branding

Bij branding is het doel om positieve associaties te ontwikkelen bij een merk. Klanten moeten een duidelijk beeld krijgen van wie je bent als bedrijf en wat je voor hen kan betekenen. Tevens dient je imago goed te zijn: als aan mensen binnen je doelgroep gevraagd wordt welke woorden ze bij jouw bedrijf associëren, dient dit positief te zijn. In dat geval is het branden van je bedrijf succesvol geweest. Branding kan plaats vinden middels reclamecampagnes, maar ook content marketing speelt hier een rol in.

Via deze content kun je namelijk ook datgene uitdragen wat je wilt dat een klant meekrijgt over jouw bedrijf en jouw merk. Als je wilt laten weten aan het publiek dat je inhoudelijk veel weet over je vakgebied, kun je dit etaleren middels een informatieve blog sectie op je website. Als je content marketing gaat uitvoeren, moet je content ook wel de moeite waard zijn. Het moet niet content om het hebben van content zijn. Als dit je lukt, kan dit facet van marketing zijn vruchten afwerpen.