Filter
the crew logo

The Crew

Brussel
  • Branding
  • Reclamespots
  • Website maken
  • Social media marketing
  • SEO
  • SEA
hilarious logo

Hilarious

Oudergem
  • Branding
  • Email Marketing
  • Reclamespots
  • Webdesign
  • Website maken
  • Social media marketing
keep it quiet logo

Keep It Quiet

Mortsel
  • Branding
  • Public Relations
  • Reclamespots
  • Social advertising
text-it logo

TEXT-IT

Herenthout
  • Banner maken
  • A1 en A2 reclame
  • Design
  • Reclamespots
  • A0 reclame
badger productions logo

Badger Productions

Evere
  • Videoproductie
  • Video marketing
  • Animatie video
  • Storytelling
  • Social media marketing
  • Reclamespots
views logo

Viewz

Hasselt
  • Bedrijfsfilm
  • Video marketing
  • Videoproductie
  • Animatie video
  • Productvideo
  • Reclamespots

Reclame genoeg op de televisie, maar hoe laat je jouw eigen reclamespot maken?

Een reclamespot laten maken is een verstandige zet van een bedrijf. Een commercial spreekt meer tot de verbeelding van je potentiële klanten dan een advertentie. Uit onderzoek is gebleken dat 85 procent van de mensen, die bewegend beeld waarnemen op bijvoorbeeld een webshop, sneller geneigd zijn om tot kopen over te gaan. En dat wil je als bedrijf natuurlijk. Met een reclamespot breng je jouw boodschap op een heldere en vindingrijke manier over aan je klant.

Een reclamespot laten maken

Een reclamespot moet natuurlijk wel professioneel op de klant overkomen, anders verliest de commercial zijn aansporende functie. Daarom is het raadzaam om het maken van een reclamespot uit te besteden aan bedrijven, die hierin gespecialiseerd zijn. De professionals hebben namelijk ervaring met het schrijven van scripts voor spots, zodat jouw boodschap zo helder en compact mogelijk kan worden overgebracht. Op basis van jouw wensen en ideeën wordt dit script opgesteld.

De verschillende fasen van het laten maken van een reclamespot

Het laten maken van een commercial verloopt in een aantal processen. Fase één is het eerder genoemde opstellen van het script, die in samenwerking met de klant wordt opgesteld. Hierdoor is het zeker dat de reclamespot naar wens is van de klant. Daarna wordt de voice-over ingesproken door professionele voice-over acteurs. Bij de derde stap wordt de stijl van je reclamespot besproken, die moet aansluiten op de doelgroep die je probeert te bereiken met je commercial. Hierna wordt het storyboard opgezet en wordt de reclamespot gefilmd. De laatste fase is de post productie, waarin filmische effecten en geluidseffecten als wel muziek aan je spot worden toegevoegd.

Kosten van een reclamespot

Laat je een reclamespot maken, dan krijg je altijd van het ingehuurde bedrijf vooraf een offerte toegestuurd. De offerte wordt opgesteld aan de hand van een aantal factoren: wat in de inhoud van je commercial, wat is het doel van je reclamespot, wat is het medium en wat is de duur van je filmpje? 

Inclusief in prijslijst

Bij een offerte is merendeels inbegrepen: het script, eigen vormgeving, bestandsformaten voor op social media, duidelijke storyboard, de voice-overs, de achtergrondmuziek en een commercial op maat voor jou gemaakt. Kies je voor een animatie video, dan kun je zelfs uit 2D en 3D kiezen. 3D-video’s spreken momenteel erg aan, dus het is zeker te overwegen. Het verduidelijkt ingewikkelde thema’s en door de 3D-animatie krijgt je reclamespot een hogere attentiewaarde.