text-it logo

TEXT-IT

Herenthout
  • Banner maken
  • A1 en A2 reclame
  • Design
  • Reclamespots
  • A0 reclame

Laat je banner maken voor een optimale online advertentie

Bedrijven worden online steeds creatiever, waardoor je te midden van alle advertenties moet opvallen. Dit kun je doen door een banner te laten maken door een professioneel bedrijf. Een banner is een online advertentie, waarbij je door erop te klikken een nieuwe pagina opent met meer informatie over het reclame onderwerp. Een banner kan bewegend of stilstaand beeld bevatten en zijn er in verschillende formaten: je hebt onder andere de full banner (bestaat uit 468×60 pixels), leaderboard (728×90 pixels), rectangle (300×250 pixels) en skyscraper (120×600 pixels).

Waarom een banner laten maken?

Bedrijven zien banners als een grote kans om meer website bezoekers aan te trekken, omdat je je online zichtbaarheid door middel van een banner vergroot. Een goede banner zorgt voor herkenbaarheid, het vergroot je naamsbekendheid, je kunt specifieke targeting en remarketing toepassen en er zijn contactmomenten mogelijk. Een juiste marketingstrategie is hierbij onmisbaar, dus daarom is het raadzaam om een professioneel bedrijf in te schakelen om een banner te laten maken en niet zelf aan de slag te gaan.

Verschil tussen een .GIF-banner en HTML5-banner

Wanneer je een banner gaat laten maken, moet je een onderscheid kunnen maken tussen de verschillende banners. Veel mensen hebben nogal wat moeite met de verschillende bestandstypen. De .JPG-banner is een stilstaande afbeelding. De .GIF kent iedereen wel als de bewegende plaatjes, die veelal worden gebruikt als communicatie op social media of Whatsapp. Het bevat een reeks beelden, die in een lus zonder geluid afgespeeld worden. HTML5 zorgt voor geanimeerde banners, die zorgen voor interactie door middel van video, afbeeldingen en audio.

Je banner laten maken

Je banner moet je zo goed mogelijk laten aansluiten bij je doelgroep. Hiervoor pas je ook de stijl van je banner aan. Je kunt je banner posten op meerdere platforms en in diverse vormen inzetten. Je banner moet resultaat behalen en hiervoor moet je enige online marketing vaardigheden bevatten. Deskundige banner makers hebben die kwaliteiten en kunnen je helpen om een zo groot mogelijk succes uit je banner te halen.

De werkwijze van banner makers: stap 1

De eerste stap van je banner laten maken is daarom een sessie met de professionals, waarbij wordt gelet op welke boodschap voor welke doelgroep jij met je banner wil overbrengen. In deze meeting worden je abstracte woorden omgezet naar een script en storyboard. Aan het eind van de sessie weet je als klant hoe je banner eruit zal komen te zien.

Stap 2

Met behulp van het script en het storyboard wordt alles uitgewerkt tot een definitieve opmaak en teksten in een visual design. Daarnaast ontvang je per uitgetekend beeld een gedetailleerde beeldbeschrijving en de tekst van de voice-overs.

Stap 3

In deze fase wordt je banner daadwerkelijk gemaakt. Hierna wordt de eerste versie naar je toegestuurd, waarbij je feedback mag geven. Als de banner aan je verwachtingen voldoet, worden ook muziek en geluidseffecten aan je banner toegevoegd. Ook die versie wordt nogmaals naar je toegestuurd.

Stap 4

Ben je tevreden, dan wordt je banner verspreid. Je kunt met de professionals nog brainstormen over de manieren waarop je jouw banner het beste kan verspreiden. Dit advies is vrijblijvend. Je kunt ook de verspreiding overlaten aan het ingehuurde bedrijf.

Kosten van het laten maken van een banner

De kosten van je banner kunnen per bedrijf verschillen en is afhankelijk van wat voor soort banner je wil. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor een .JPG-banner, .GIF-banner en HTML5-banner. Daarnaast kan het aantal formaten bijdragen aan de prijs. Hoe meer formaten, hoe hoger de prijs. Wel blijven deze formaten binnen dezelfde vormgeving. Daarnaast bepaalt het medium, waarop je je banner plaatst de prijs. Gebruik je de banner voor een webshop of misschien voor social media, zoals Facebook? Als laatste bepaalt de beweeglijkheid de prijs. Een stilstaande banner is goedkoper dan bijvoorbeeld een slider banner.